mandag den 8. juli 2013

HINDBÆRMARMELADE - SUKKERFRI

Under oprydning i fryseren fandt jeg en pose hindbær og straks tænkte jeg om ikke den kunne omsættes til en sukkerfri marmelade. Som tænkt, så gjort og her kommer opskriften.
Forvent ikke at den smager helt som en almindelig marmelade med sukker, men den er absolut et godt alternativ til de købte light marmelader, der efter min mening smager som at række tungen ud af vinduet. Den eneste købte marmelade der er værd at spise er ISIS jordbærmarmelade og så kan man jo gøre op med sig selv om man gider bruge 10 minutter på at lave sin egen marmelade eller man vil købe :-)

HINDBÆRMARMELADE

1 pose frosne hindbær (300 gram) + 1 spsk vand
15 gram Hermesetas drys-let*
30 mililiter vand
1 tsk rød melatin

Hindbærrene bringes i kog sammen med 1 spsk vand (jeg kom hindbærrene i en gryde og lod det stå i en times tid, så de var let optøede inden jeg kogte dem.
kog hindbærrene i ca 5 minutter og tilsæt sødemiddel. 
Rød melatin røres ud i vand og tilsættes under omrøring de kogende hindbær. Koges i et par minutter, hvorefter det hældes i et atamonskyllet glas.

*svarer til 150 gram almindelig sukker

Ingen kommentarer: