søndag den 21. juli 2013

Hjemmelavet purløgsdressing




Vi havde gæster til grill i aftes og da jeg ikke spiser fede dressinger var jeg jo nødt til at lave en fedtfattig udgave. Det blev der denne her opskrift ud af.
Det er blevet lidt af en hjertesag for mig at lave diverse opskrifter om til en fedtfattig udgave og den skal jo gerne smage mindst lige så god som originalen.....det synes jeg den her gør :-)
Til ca. 4 personer
140 g cheasy Fraiche 5 %, Arla
25 g creme Fraiche Dressing, Beauvais
10 g minimælk
1 g purløg
0,5 tsk salt
0,3 tsk peber, sort
Bland cheasy fraiche med creme fraiche dressing og minimælk.

Tilsæt klippet purløg.....min køkkenvægt gav ingen udslag i mængden og det er derfor under 1 gram der er tilsat, men det svarer til 2 store spiseskefulde.

Smag til med salt og peber.


Beregningen er lavet på madlog.dk, hvor jeg også har lagt opskriften ind.

Pr. 100 gPr. person (45 g)I alt
Energi96 kcal43 kcal172 kcal
Protein4,4 g2 g7,9 g
Kulhydrat4,5 g2 g8 g
Fedt6,5 g2,9 g12 g

Ingen kommentarer: